CLIMAX mal svoje zastúpenie na veľtrhu Nábytok a bývanie v Nitre. |
AKTUALITY
Od 24. 4. do 28. 4. prebiehal v Nitre veľtrh venovaný bytovému dizajnu a záhrade. Spoločnosť CLIMAX na ňom mala svoje zastúpenie v podaní nášho partnera z Trnavy, spoločnosti Ambisio. S Tatianou Dubovskou, vedúcou marketingu sme sa porozprávali o výstave, trendoch, ale aj poslaní, ktoré ako firma vo svojom podnikaní vidia.
V čom vidíte najväčší prínos účasti na takýchto veľtrhoch?
Určite je to množstvo ľudí, ktoré nefungujú iba na internete. Stále je tu časť ľudí, ktorí chodia na výstavy. Tiež chceme uviesť značku do života, dostať ju medzi ľudí a ukázať inovácie alebo ako sa dnes dajú robiť veci.
A o čo majú ľudia najviac záujem?
Sú to pergoly, tienenie a oplotenia. Keď sa bavíme o našom stánku, tak sa zaujímajú aj o záhradný nábytok a rôzne doplnky.
Sú zákazníci náročnejší alebo chcú len 4 nohy a nejaký ten profil? Alebo ich naozaj zaujímajú také veci ako bioklimatické pergoly a screenové rolety?
Áno áno, sú už náročnejší. Sme veľmi radi, že aj screenové rolety už ľudia začínajú vnímať nielen iba ako doplnok do pergoly, ale aj ako tienenie na okná. Čo si myslím, že je dnes veľký trend. Návštevníci tým že to tu vidia takto ľahšie pochopia - totiž zákazník keď niečo nevidí, tak nevie že to chce, ale akonáhle to tu uvidí tak k tomu zrazu pristupuje inak.
Preto je aj táto výstava dobrá, tu zákazník vidí, ako to môže vyzerať aj u neho doma. Stánok je postavený ako záhrada, takže vojdete cez bránu, sadnete si pod pergolu, otvoríte si schránku, stojí box na smetiaky a vlastne odídete ďalšou bránou. Celý stánok je koncipovaný tak, aby sa tu zákazník cítil ako doma a vedel, že takto to môže u neho vyzerať.
Máte pocit, že trošku začína trh ožívať?
Reálne áno, minulý rok tiež bolo dosť ľudí. Minulý rok bola návštevnosť, myslím, že 60 000 návštevníkov od stredy do nedele - čo je slušné. Teraz je tu aj nejakých okolo 400 vystavovateľov, čo je tiež dobre. Na Slovensku je tento agrokomplex, Nábytok a bývanie najväčšia výstava.
Čo sa trhu týka, tak áno, minulý rok jeseň bola o dosť slabšia, takže teraz už to zase ožíva a zase tí ľudia aj plánujú aj chcú kupovať.
Ako vnímate takúto výstavu aj vo vzťahu k partnerom? Napríklad nás ako CLIMAX?
Je dobré, že vy ako výrobca máte partnerov, ktorí absolvujú takéto výstavy. Viete, čo to všetko obnáša, aká náročné sú prípravy - a vlastne aj získanie toho zákazníka. Sme radi, že máme podporu partnerov a že môžeme partnerov cez tento stánok preniesť k ľuďom. Mnohí vedia, o ktorú konkrétnu značku sa jedná. Je veľa zákazníkov, ktorí prídu s tým, že poznajú CLIMAX a sú radi, že ho zastupujeme práve my. To, že máme takýchto silných partnerov podporí aj našu značku.
Aký je slovenský zákazník?
Je vyberavý a podľa mňa chce to najlepšie pre seba, ale nie vždy je ochotný zaplatiť toľko koľko by si ten produkt zaslúžil, a teda je to aj veľa o vyjednávaní. Na Slovensku je stále, bohužiaľ, taký trošku trend, že všetci čakajú nejakú zľavu. To sa, bohužiaľ, asi s nami bude dlho vliecť. Snažíme sa tomu prispôsobiť, ale nie na úkor kvality.
Keby som mohla niečo doplniť, my veľmi radi chodíme do zahraničia. Aj teraz bol v Miláne veľtrh dizajnových doplnkov, boli sme sa pozrieť a je to veľká inšpirácia. Takisto aj R+T v Stuttgarte bol veľká inšpirácia a možno aj preto náš stánok vyzerá ako vyzerá.
Snažíme sa na Slovensku ukázať ľuďom, že tie veci nemusia byť vždy len funkčné, ale môžu aj dobre vyzerať a že to nemusí byť vždy oveľa drahšie a že sa dá nájsť nejaká alternatíva alebo vyváženie ceny, dizajnu a kvality. To je naša úloha, aby sme mu to tu ukázali.
Pristupujú zákazníci aj k architektúre aj k dizajnu už trochu inak? Alebo je to stále o tom, že niečo tam dám, len aby to fungovalo?
Stále máme skupinu zákazníkov, ktorí idú čisto na cenu a funkčnosť. To je normálne. Ale už našťastie veľa ľudí pochopilo, že nie je nič zlé si prizvať aj architekta alebo dať si navrhnúť niečo architektovi, ktorý dá tomu pevný rozmer aj odbremení zákazníka. A potom je tiež naša úloha, aby sme my tým architektom vedeli pomôcť a dali im podporu. Zákazník už chápe, že niečo môže byť aj pekné aj funkčné.
Inteligentná domácnosť. Majú o to ľudia nejaký záujem?
Áno. Ľudia sa na to už aj sami pýtajú, aj my im dávame tieto informácie - že takéto veci existujú a že môžu mať všetko ovládané cez mobil alebo cez ovládač. Snažíme sa ísť aj ekologickou cestou.
Máme v ponuke prístrešok so zelenou strechou, čo je vlastne náš výrobok. Nemáme ho tu, ale máme ho v ponuke. Aj čo sa týka solárnych panelov, tiež máme rozpracované nejaké projekty. Takže treba ísť určite aj touto cestou.
Snažíme sa ľuďom povedať, že si kupujú vec, nie je na rok na dva, ale aby popremýšľali o tom, ako to má vyzerať, z čoho to má byť vyrobené, lebo to budú mať dlhé roky. Robíme to tak, aby to malo zmysel pre všetkých.
Obchodné podmienky | Reklamačný poriadok | Pro média | Certifikáty | Zásady spracovania osobných údajov
© Copyright 2020 SERVIS CLIMAX, a.s.
Akékoľvek použitie obsahu vrátane prevzatia, šírenia či ďalšieho sprístupňovania článkov, fotografií je bez písomného súhlasu SERVIS CLIMAX, a.s. zakázané.